Halsfluss OCH körtelfeber

Fan också säger jag bara..Igår vaknade jag upp med feber och halsont, tråkigt tänkte jag men hoppades på att det var en "vanlig" förkylning. På kvällen så tar mamma fram ficklampa och kikar ner i halsen och utbrister "du har ju halsfluss!". Så imorse så fick jag en tid på Svartbäckens Vårdcentral där jag blev kvar från halv tio till halv tolv. Först får jag ta ett prov för halsfluss, som mycket riktigt visar sig vara positivt. Sedan säger läkaren att jag borde ta ett körtelprov också men att det "skulle vara en jävla otur om du hade det med". På vägen hem så ringer han och självklart så har jag även körtelfeber...

Sommaren 2009 började underbart bra, men nu kan jag vara borta de kommande fyra veckorna. Om jag är sjuk så får jag inte jobba, och om jag inte jobbar så får jag inga pengar. Pengar som jag verkligen behöver. Min kropp kan verkligen det där med att bli sjuk när det är som minst passande.

Så, var tvungen att få ut lite självömkan här. Ni andra får ta vara på solen medan jag ligger inne och baddar mig med en iskall handduk. Jag hatar det här, rent ut sagt. Fan också.

/ Alicia

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh va tråkigt, hoppas du blir frisk snart!

2009-06-28 @ 21:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0