I väntan på mitt paket....

Efter två mycket effektiva pluggtimmar där jag bland annat extrapolerade förväntat livslängd fördelat på kön, ålder och BMI-grupp så tog jag en välbehövlig paus med en mazarin. Precis då jag satt mig tillrätta framför datorn hör jag världens tut, tittar ner på gårn och vad ser jag om inte en postbil! YIPPIE! Som jag har väntat. Michael hade nämligen upplyst mig om att han hade skickat ett paket så jag for nerför trappan utan bh (vi med tunga bröst tycker inte om att alltid ha på oss bh, allra minst när vi hänger själv hemma) och som jag blev snopen när den snälla postmannen glatt talar om för mig att mitt paket har blivit taget i tullen och jag nu måste betala en tullavgift på 682 kr för att få det.... o det hade jag ju inte hemma :(

Efter att ha ringt till tullen fick jag klart för mig att anledningen till att jag skulle betala tull var för att värdet Michael hade uppgett på paketet översteg de tullfria 500 kronorna... suck + att de på tullen trodde att jag hade beställt något i USA, men paketet var ju faktiskt en gåva.

Hur som helst så ringde en upprörd Linda och väckte Michael som låg o sov ruset av sig efter en basketkväll med polarna, och frågade lite lagom bitskt om värdet på innehållet i paketet verkligen var det han uppgivit eller om han bara överdrivit.... jupp en så hemsk flickvän är jag....Michael svarade surt att det minsann var på ett ungefär så mycket som han uppgett o nu undrar jag mycket nyfiket vad som ligger i det där paketet förutom mjukisbyxorna o Obama-tröjan som jag vet om.......

I love you!


En sak är iallafall säker...jag ÄLSKAR könsroller i allafall när det kommer till uppvaktning. Jag älskar at få blommor, presenter, få dörren upphållen för mig och att bli bjuden på middag. Sen måste jag ju även lägga till att jag minsann inte tycker om att vi kvinnor får lägre lön än män trots att vi genomför samma arbete. DET e fruktansvärt!

To be continued........mitt paket e här inom en timme. Yippie!!!

/ Linda

Kommentarer
Postat av: Marielle

Idag har du chansen att vinna ett presentkort till ett värde av 500kr!



Kramar från mig :-)

2009-03-13 @ 13:28:21
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha, du och din förkärlek till uppvaktning :) Vilket fint kort på Michael!

2009-03-14 @ 19:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0