Mellandamen har äntligen landat

Efter att ha varit mer eller mindre frånvarande (socialt som bloggmässigt) så tänkte jag försöka mig på ett sånt här härligt kvällsinlägg. Virrighetsribban är högre än vanligt, och är pigg som aldrig förr och alldeles för rastlös för att gå och lägga mig (fast jag borde..).. Så tänkte ta och skriva några rader här innan jag börjar kampen om att plantera ändan i sängen under täcket istället.
Är en riktig soffvärmare annars, har en förkärlek till soffor och somnar alldeles för ofta med fjärrkontrollen i handen och en otroligt skön kudde under örat.
Som lite av ett omedvetet försvar (?) har jag numera fyllt min soffa med anteckningar och böcker (och ett och annat halvsjaskigt kolapapper efter sista natten inför tentan då det både krävdes kaffe och kola för att hålla den här damens hjärna i trim). Otroligt givande taktik måste jag säga. Så istället för att ligga som en halvdöd persa med alla kläderna på i soffan så sitter jag nu i sängen, fullt påklädd såklart och nerhasad halvt som halvt under täcket. Framsteg!

Skrev iallafall vår första härliga salstenta för programmet i måndags. Så det är därför jag varit värre än varit att höra av mig sista tiden; ska ske en ordentlig bättring på det nu i veckan! Är ju annars, som många vet, otroligt dålig på att ringa vissa gånger. Men jag hoppas ni vet att jag tänker på er tossar. Även ifall man är bra hopplös ibland ;)

Har haft en helt under tisdag annars idag, med en ordentlig sovmorgon (var så himla härligt att inte ställa en väckarklockan som blinkade febrilt 07.00), lite temys hemma hos Anna med lite pepptalk och sen en riktigt mysig tacokväll hemma hos Aaron och Marcel med ett fullt köksbord och alldeles för fulla magar efter kvällen. Ska se om jag kan få upp ett eller annat kort efter den kvällen sen (får sno av Aaron). Var riktigt mysigt iallafall, är så härligt att laga mat och äta ihop. Lite annan klass än ens bacon och tomater a la Malin tillsammans med pasta och kanal 104.1 (eller havregrynsgröt). Så nu kära mamma, har den mellersta dottern också fått i sig ordentlig mat för dagen ;)

Såg precis kusinens lilla och även min barndomskompis Ericas lilla bebis här på kort idag. Helt underbart söta! Längtar verkligen då man kommer hem i påsk och får mysa med de små!
Fick förresten den frågan här om dagen då jag jobbade på äldreboendet. Vi pratade lite om ålder och så, och berättade att jag snart fyllde 24.

B - "Ja oj, men du, då är det nog snart dags för dig".
J - "Dags?" 
B - "Ja, att gifta dig och skaffa barn".
J - "Haha, ja du.. Jag ska hitta mig en karl först du".
(skratt)
C - "Haha. Lycka till!".

Underbara människor.

Ska krypa ner nu, klockan 10 imorgon ska vi ha rollspel med vår PPU:grupp. Slutar aldrig förvånas över vilken härlig klass vi har, otroligt härliga människor som jag vet kommer göra en stor förändring. För individer, som familjer som grupper som samhällen. 

Dagens lilla tanke:
Det är vad vi tror vi redan vet som hindrar oss från att lära nytt - Claude Bernard
Något att tänka på.

Stor puss på er/

Malin.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0