Presentation: Lillasyster

Jag såg att syster min hade presenterat mig lite snabbt, men jag tänkte göra en lite mer detaljerad beskrivning.

Mitt namn är Alicia Karlsson, även kallad Lillan av mina systrar, och jag är den yngsta systern. Jag är 18 år (född -90) och går sista året på Rosendalsgymnasiet där jag läser journalistik. Det är min nedräkning till studenten som ni ser uppe till vänster, en nedräkning till en dag som bemöts med blandade känslor...

Förutom att gå i skolan och plugga så gillar jag att hänga med vännerna, träna (även om det blir för sällan) och lyssna på musik. Musik är ett stort intresse och jag skulle inte tacka nej till att jobba som låtskrivare i framtiden. På helgerna blir det en hel del party då jag, precis som mina systrar, är lite av en partypingla. På krogen så hittar man mig på dansgolvet, dansandes och skrattandes med vänner, med en ölflaska i handen.

Efter studenten så hade jag tänkt att jobba ett tag och sedan dra utomlands några månader. Sedan hoppas jag komma in på socionomprogammet i Göteborg. Jag skulle vilja jobba med barn och ungdomar i framtiden, antingen inom socialen, ungdomsboenden eller inom kriminalen. Jag vill påverka, hjälpa och leda in människor på rätt väg innan det är för sent.

Det var lite om mig, lillesyrran.

/ Alicia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0