"Titta!"

Var och myste i slottskogen idag med några vänner och klasskamrater från skolan och en av dem hade med sig sin lilla son på 3 år. Helt fascinerad av precis allt sprang han omkring och pekade på kottar och ollon (läs ekollon) och hade mer energi i kroppen på en timme än vad en annan lyckas skrapa ihop på hela dam.
Kunde inte låta bli att tänka hur bekymmerslöst det var när man var mindre. Och hur varje nytt besök någonstans var som en härlig upptäcksfärd.
Helt underbart. Och helt underbart också att man fick en så pass bekymmerslös barndom som man faktiskt hade. Alla barn borde få möjligheten till de där härliga upptäcksfärderna. Leendes..

Har precis kommit hem, sitter på den här slöa ändan och sneglar bort mot garderoben som är alldeles för ostrukturerad för att man ska hitta ett par matchande strumpor (fråga Anna, är något av en expert att ha på mig omatchande strumpor där jag springer omkring på hennes lägenhetsgolv). Struktur och ordning och reda har väl inte alltid varit något av den här kvinnans starka kort, men tur att man har en hel lek att spela med, så att säga ;)
Längtar hem, och till de där hemma. Vill bara ha den där kvällen med en stor "inga måsten eller borden" stämpel, och bara ligga och mysa. Trycka lite godis (förlåt tandläkare Jonas) och titta på någon halvsjaskig film, som trots ingen bra story är hur underbar som helst.
9:e till 19:e april, LÄNGTAR.

Tills dess ska jag göra mitt bästa för att inte dra axeln ur led där jag springer med lagboken i skolväskan, unna mig en och annan afterwork kväll (29 kronor för buffe och vin, underbara Göteborg) och bara mysa med de här nere. Och ja, unna mig ett nödvändigt ont och laga två till tänder på tisdag.... Haha. Måste sluta med det där småätandet nu... Tydligen så ligger en chokladbit kvar och gnager på tänderna tre timmar efter att den åkt ner i magen.
Hade ett snack med en tandhygienist innan första borrningen, så nu har den här damen fått med sig både tandtråd och skölj hem och en riktig hemläxa nu tills tisdag. Ska göra Jonas så stolt så stolt! ;)

Tittade faktiskt också på Sverige-Portugal igår (det ni systrar), riktig härlig match. Även fast jag inte har en aning om vem han mittbacken är som lillasyster pratar om här nere. Ingen talang för det där med namn (som vi alla vet..), eller spelare, lämnar jag över till de andra i familjen ;) Men tjoar och hejar ändå, så länge de är gula och blå ;)

Nej om man skulle ta itu med den där härliga garderoben nu så man kan se ut som folk om fötterna. Saknar er där hemma!

Puss och natt natt,

Malin.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0