Tur eller undermedveten skicklighet?

Jag har en tendens till att skjuta upp precis ALLT som jag egentligen måste göra. Att ta tag i saker är inte min starka sida, inte minst när det gäller skolarbetet. Just nu sitter jag med en hel del uppgifter som ska in inom två veckor. Då det snart är dags för studenten så är en hel del av grejerna betygsavgörande.. Då borde man ju skärpa sig och köra på det sista. Gör Alicia det? Nej..

Men saken är att det alltid brukar lösa sig för mig. Hur mycket jag än skjuter upp saker och hur lite jag än pluggar så går det bra i slutändan. Detta är något som inte har hjälpt mig direkt i sökandet efter motivation och bättre struktur. För tydligen så presterar jag bäst under press, så har det alltid varit. Jag är dock medveten om att denna studieteknik inte kommer att funka så värst bra när jag kommer till universitetet... Men som sagt, det brukar ju lösa sig på något konstigt sätt.

Frågan återstår bara, är det tur eller skicklighet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0