Björn Hygstedt och Melodifestivalen

Igår var det en sådan dag som man aldrig trodde skulle ta slut. Trots att jag hade roligt så gick tiden så sjukt sakta hela tiden! På förmiddagen var jag i Stockholm med Amanda och Emma. Först var vi till SvD på studiebesök och intervjuade Björn Hygstedt. Skönare människa får man leta efter! Helt underbar och han var riktigt bra på att informera. Bland annat så fick vi lära oss vad en journalist är egentligen... Illa att vi som läser journalistik inte vet det, men det är inte så lätt som man tror. Efter intervjun där vi bland annat fick blåsa på hans iPhone (det sprutade eld på skärmen då) så tog vi oss ner på stan. Det blev lite shopping (för Emma), lunch och fika på Wayne's där Amandas pojkvän Johan joinade oss.

På kvällen blev det utgång med Ylva, Evelina och Sara. Först var det förfest i Evelinas mormors lägenhet. Chips, groggar, cider, öl och tequilashots blev det innan vi drog vidare till krogen. Trots ganska lite folk och en tidig hemgång vid halv ett så hade jag riktigt roligt. Det blev inte sämre av att jag fick en extra cheeseburgare av killen i kassan på Burger King. Det tackar man för!

Ikväll tänker jag bojkotta krogen och stanna hemma med päronen istället. Godis, räkmackor och melodifestivalen står på schemat och jag ser faktiskt fram emot en lugn hemmakväll. Risken finns att det kommer ploppa upp en del blogginlägg här, men det är ju bara härligt.

/ Alicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0